Σελίδες

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Citroen 2cv


Στις αρχές της δεκαετίας 1930 ο Pierre Boulanger, γενικός διευθυντής της Citroen, συνειδητοποίησε ότι εάν μπορούσε να κατασκευάσει ένα φθηνό, απλό αυτοκίνητο θα προσέλκυε ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς που μέχρι τότε έμενε ανεκμετάλλευτο. Ανάθεσε στους σχεδιαστές και μηχανικούς του, τη δημιουργία ενός οχήματος που θα μπορούσε να μεταφέρει 2 χωρικούς και 100 κιλά πατάτες, να έχει μέγιστη ταχύτητα 60χλμ/ώρα, να καταναλώνει 3 λίτρα βενζίνη ανά 100χλμ, και να μεταφέρει ένα καλάθι αυγά σε ανώμαλο έδαφος χωρίς να τα σπάσει!
Το σχέδιο ονομάστηκε TPV (toute petite voiture ή πολύ μικρό αυτοκίνητο).
Μετά από δοκιμές πολλών ετών ορίστηκε η παρουσίαση του νέου μοντέλου το 1939, αλλά ματαιώθηκε λόγω της κήρυξης του πολέμου.
Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής οι διευθυντές της Citroen  Michelin και Boulanger έκρυψαν το σχέδιο του TPV φοβούμενοι ότι οι Γερμανοί θα επιχειρούσαν να το χρησιμοποιήσουν για στρατιωτικούς σκοπούς.
Το 1948 η Citroen παρουσίασε τελικά το 2CV στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού. Οι ομάδες του μηχανικού Andre Lefebvre και του σχεδιαστή Flaminio Bertoni, δημιούργησαν με ένα πολύ περιορισμένο προϋπολογισμό, ένα ελαφρύ αυτοκίνητο με λεπτό ατσάλινο σκελετό.
το πρωτότυπο
 Το καναβάτσο της οροφής μπορούσε να τυλιχτεί και να μείνει ανοικτό, τα καθίσματα ήταν αιωρούμενα, κρεμασμένα από την οροφή με σύρματα και ήταν διαθέσιμο μόνο σε γκρι χρώμα.
Ο Τύπος το χλεύασε όμως το πλήθος συνέρευσε στο περίπτερο της εταιρίας για να δώσει παραγγελίες.
Πολλοί χρειάστηκε να περιμένουν και 6 χρόνια σε λίστα αναμονής για να το παραλάβουν!
Η παραγωγή επεκτάθηκε το 1950 σε νέες εκδόσεις 2CV.
Η πώληση της Citroen στην Reugeot την δεκαετία του 1970, υπήρξε η αρχή του τέλους για το μοντέλο αυτό. Παρότι έγιναν προσπάθειες να σωθεί το 2CV σταμάτησε να παράγεται το 1990.
Η δημοτικότητα του όμως συνεχίζεται, αφού, ακόμα και σήμερα, πολλά 2CV κυκλοφορούν.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου